"Katastrofa estetyczna - reklama w przestrzeni publicznej"
Spotkanie z Elżbietą Dymną - Prezes Stowarzyszenia MiastoMojeAwNim
MiastoMojeAwNim to inicjatywa, której celem jest obrona polskich miast przed inwazją reklam. Chcemy doprowadzić do uchwalenie przez sejm RP Ustawy o estetyce przestrzeni publicznej, na podobieństwo rozwiązań prawnych funkcjonujących w krajach Unii Europejskiej. Stowarzyszenie działa juz na poziomie prezydentów miast, ministerstw, sejmu i "okrągłych stołów" w których zasiadają m.in. przedstawiciele firm outdoorowych.
Reklama zewnętrzna wymknęła się w Polsce spod kontroli. Przestrzeń publiczna została przez nią zawłaszczona i zdewastowana. Obcując na co dzień z wizualnym chaosem, zaczynamy traktować go jako stan normalny, przestajemy go dostrzegać. Stępiamy własną wrażliwość, tracimy poczucie harmonii, przenosimy zgodę na nieporządek i bylejakość do przestrzeni prywatnych. Czy istnieje granica nasycenia przestrzeni publicznej reklamą? Zdaniem samych prezesów firm reklamowych, w obecnym stanie prawnym - nie istnieje.
Spotkanie jest zorganizowane z inicjatywy Lokalnej Grupy Wsparcia europejskiego projektu Hero "Dziedzictwo jako szansa" realizowanego przez Urząd Miasta Lublin.